Saturday 7 February 2009

agd oh agd...

agd..atau anual grand dinner... huh.. bunyi cm best.. tp sebnanye?
hanya tuhan yg tau..

sempena agd kali ni.. stiap studio kne wat 1 drawing utk scenery skitar uia nih.. n satu design baju khas utk 10 taun idea society.. mmandangkan keputusan aku setiap kali sketch yg dihantar kat mdm agak ok sket dr org len.. aku dipertanggungjwbkan utk handle wat mende nih.. huh.. size board yg di beri lebey kurang kecik sket dari a1.. huu dalam ari kames da siap lukis.. n tinggal nak render... so dlm tgh ari kames g studio render sorg2 kat blakang studio...bru mcm tde org kat studio.. bkak lampu blakang jek.. pastu pasang aircond.. huu aman dan harmoni..

aha.. ni la sketch aku..spanjang sem 2 nih

pkul 230 ade klas so brenti kejap utk gi klas.. pastu bile borak2 dlm kelas.. membe ckp "kalau ko wat sorg2 mmg x sempat mi.. bek ko ajak studiomate len.." pastu tros aku msj membe2 n suro tlg aku.. so dlm ptg uh ramai la pulak yg dtg .. trharu pon ade.. trasa diganggu pon ade... lg2 yg dtg tu sme pompuan... uh.. x leh handle kepetahan mereka berkata-kata...bile da nak maghrib.. brenti jap utk khidmat diri n mkn2..

op tlupe mlm ade usrah.. pg dulu usrah.. n dlm pkul 930 sambung kje.. sampai studio.. huh.. gelap gulita.. tgk enset..."fami td ktorg da dtg tp kosong.. pas2 kami balik la".. aiyak.. enset silent pulak td.. xper2 aku tros wat kje dulu.. sambil msj2 sape lg yg sudi dtg tlg.. dlm pkul 10lebey datang la bbrape org.. mas,apuz,muso,zatil n nana.. yehaa.. ringan sket kje aku.. lebeh ringan lg bile derang bwk mkanan dan minuman ringan.. nyum2 ...

disebabkan aku gne teknik crosshatching dgn pensel.. aku pas jek kje kat derang n bile nampak cam plik bru aku btulkan..n touch up sket2.. ayat best aku.." bile lg kite nak praktik teknik nih.. asyik gne stipling jek..." huhu sme wat keje dgn smangat.. aku umpama mandur mlihat org bawahan.. ngehe..dlm pkul 4 siap.. yeah sme muke da ngantuk2.. aku pon sama.. x tdo dr 3 pg smlam.. bahana fly n tgk bola kat luar.. n hasil dier.. boleh la utk level kami yg masih amatur...ye la nak wat scale besa.. susah kot.. (kalau enlargekan.. nampak ah texture crosshatch)

hu.. bile da settle mender aku dpt tau yg till now tde sape lg yg wat design baju ... huh.. mamandangkan aku jek yg ade kmudahan comp yg ber adobe illustrator.. maka skali lagi aku handle mende nih... bikin punya bikin..siap la jugak..


hu.. mmg mmnatkan otot2 dan sendi2.. klopak mata pon same penat sbb menahan dr tertutup..

6 comments:

thaaqhib said...

taksub aku ngn sketcing ko!!

Atiqkun said...

wa lu mmg gmpak la bang...
respek o....

Anonymous said...

mntap dow keje ko..gile star!!hehe^_^

Anonymous said...

eh cne kanak2 boleh telapas masuk sini...

ye ar aku tak de dapat best student mcm ko.. ko kan mantap..

Anonymous said...

ala name j best student...hampeh

fahmi faudzi said...

ade lak hampeh.. ko kan ranking pertama dlm studio kita..