Sunday 28 November 2010

banjir~



bismillah~

uhuh .. maap terlalai lagi utk menghupdate...

fami de prog tlg org banjir kat kdah.. nak ikot?... apis ngan aku pg.. tanye muazan kat aku..

humph .. bunyi cam best... ha ok la free an..aku balas.. dgn bersahaja..

tup..tup.. ari kames mlm kami bergeraklah kluar bilek setelah bekemas ala2 kada.. kbetulan razi pon nak balik umh teros.. die p antar la apis muajan ngan aku kat tangga besa.. mule2 lalu.. aiseh mamat foreigner la.. mcm x best..lepas die antar ngan lepak2 tjumpe la manusia2 yg dikenali.. ramai gak org melayu rupenye.. tp beselah.. mlayu.. lmbat la sket..

pastu de briefing sket2 n paling best kiteorg diberi duet blanja! huyeah! utk mkn time bas brenti kat mne2 RnR.. dkat2 10 minit nunggu bas pon sampai.. heh ni first time aku naek bas uia yg kluar uia.. kalau dulu stakat pusing2 dlm uia jek.. maklumlah.. aku ni pasif sket.. tadela aktif mne nak join prog uia nih.. prog kaed sendiri pon jeling2 sebla mate jek..

okeh mase pjalanan.. aku tak banyak borak2.. byk telelap atau headphone di kepala.. seda2 da sampai kat kawasan guesthouse uum.. peh ebat jugak.. langsung unexpected.. bilik katil sedap, aircond.. pastu de tv siap... haha... mati2 igt tido kat skolah mane tah.. kalau taw suro apis bwk laptop..

okeh slepas breakfast kali ke 2.. briefing bermula!bla2....

then................ oh crap!

time nak bahagi2 kumpulan aku kne nature call.. mungkin penangan mee goreng pg td. bile aku kua.. sume da kosong.. grup2 yg aku knal da tade.. tinggal budak2 forener ngan budak uum.. tp kerana smangat asabiyah ketika itu membuak2.. aku menebal muke p masuk grup tu scara diam.. tp malangnya kantoi.. dan berpatah balik secara hampa sgt2..

then masuklah bas uum yg pnuh ngan strangers.. ah.. trase amat tensen.. tp bile tpandang de baju2 kuneng kat bahagian blakang. troslah ke blakang sambil buat muke ramah mesra..de jugak budak uia.. tp x knal pon. bile da borak2 taw la mereka dak engine 4th year. owh.. tambah lah membe baru!

ok bas brenti.. kami turun.. skang kat 'kampung pulau timbul'... tp mostly dah tenggelam..dgn air.. sdikit ucapan dr yb area kat situ, datuk pe name tah.. then bahagi kumpulan. ok.. mase ni aku takut gile .. sbb de grup 'lelaki yg kurang kelakian'.. uhh seram dong! geli pon ade.. last2 aku dapat ngan 2 budak uum ngan sorang forener uia..22 budak uum tuh.. sabah mari ! [lyn ngan yap]




ok pjalan ke rumah mangse.. aku tak taw mcm mane rumah dipilih.. sbb sume rumah lebeh kurg.. sume kotor..dan perlu di bersih.

ok sampai rumah pertama.. sedeh je.. air naik sampai dada aku.. hump utk pengatahuan.. tinggi aku.. around 178.. so paras dada aku tu mcm agak tinggi a. kerja d beri utk cuci pinggn mangkuk.. ok mmg adat org kmpg2 suke smpan pinggan byk2 kot.. sampai 2 almari penuh ngan pinggan ..masalah paling best bile air bersih kurg nak ade. ade pon slow. mule2 dok dlm bilik air dok basuh pinggan.. tp bile ade 3 lg pompuan yg take over.. aku p dok kat dapur umh sambil dok lap2 pinggan... sambil dok bork ngan mak cik2.. best2.. byk mende diceritenye..



12.30.. hari itu hari jumaat. tuan umh ajk pekene roti canai, tp aku kate pas solat kitorg dtg balik.then mlangkah kluar rumah.. tinggallah baju kuning aku kat umh tu..rpe2nye.. xblik da ke umh tuh.. uh. melepas aku nak pekene roti canai... baju kuneng aku plak di testing oleh dak2 uum.. nakal jugak mreka nih..



lepas jumaat da gerak p umah lain pulak.. hurm grup da kene pecah~ so kenal lg dak uum yg lain.. umh yg kali lg parah... banjir tu mmg satu la.. lg satu keadaan umh tu sendiri pon satu... argh.. bygkan air warne itam betakung dlm rumah.. bau die mmg kaw jugak.. huishh.. pastu ikan kering yg da belendir kat dlm peti sejuk... ngee.. tp da nme sukarela.. buat je dgn rela hati~..

pling best bile derang ternmpk ank ula dlm toilet~.. hihi kelm kabut jugak.


at last kat2 pkul 6 tuh da boleh balik.. kumpul kat masjid balik.. pastu g smyg asar jap. bau tgn mmg tayah ckp la tahap kewangian die.. punye tonyoh2 pon bau dok mlekat lg~





mlm tu tido mmg nyenyak abes.. awal pulak tuh.. haha..kate bilik aircond.. pastu katil best dgn selimut lg!

hr kedua!





kali ni aku punye struggle utk dok ngan grup uia!!! yeah ..pg cuci2 skola.. isk.. skola ni dasat gak.. task kiteorg utk cuci library~

mmg keadaan die mcm tongkang.. buku melekat2, almari koto ngan bahagian bawah dah tkopek2.. isk.. byk gak almari yg tepakse potong kaki die.. smangat sungguh forener bab potong kayu nih.. siap bole kasi smangat kat kawan die lagi~

siap men cuci2 library.. buku2 sume kene kemas.. almari kene susun... last2 nmpk library nih mcm library.. kalau tak nmpk cam book fair longgok2.. besepah2 buku..

sebelum balik.. makcik kmpung area tuh tunjuk pokok koko.. wohh exited aku.. yelah x penah nmpk.. seda2 je da jd koko crunch.. tp bile da potong rasedie.. mmg tak koko langsung..kelat2+masam~... masih putik mungkin~




mlm nih sumenye tido lmbat.. sbb? kiteorg p makan kat lua!! oyeah~.. restoran nelayan ..kuala muda ... dr jitra ker kuala muda.. bapak la jauh..takpe demi ikan fresh~.. lg2 bile diner ni sponsored.. oh so~ heaven...




laptop x bwk.. mp3, betri da abes.. pikir2 punye pikir.. aha.. membe2 baru kan ade.. eheh.. thanks lyn n da geng tlg chargekan.. sian korg struggle mlm2 nak cr suis off mp3 nih.. aha..

hari last!!

arini buat kerja yg lebih berkat... cuci masjid pulak!! bermula dgn dewan penuh dgn pinggan mangkuk.. plus kusyen org kampung yg tinggal dlm dewan uh... juga katak2 yg mnumpang teduh kat dewan tu jugak..

arini kerja bjalan lebih pantas dan efficient dgn bantuan jetspray.. tp air pulak la yg kurg nak laju.. humph.. kerja aku kali ni lebih kepada mencuci dan teros mencuci cawan2.. humph byk sungguh.. tp best bile dok d kalangan makcik2.. eheh..


1230.. sume da siap!! pinggan da dibasuh juga dibilas!!.. sume rase hepi!! igt x sempat siap td.. sbb rushing2 nak balik uia.. tp alhamdulilah sempat jugak!..



1.30.. tgh pack2 brg.. nak balik da.. majlis pnutup x sempat g.. juga x sempat nak jumpe member2 baru.. bai2 ikut sms je derang uh.. isk.. xpe ade mase kite jumpe lg~

fahad, rizanulhaq, mat, syukri, syita, lina , yap, tiqah, misa n ramai lgi.. best knal ngn korang!
yg student uum uh .. rajen2 trun ah uia..haha..uitm pon!

pe aku rase.. prog ni best n enjoy.. pling best bile dpt tlg org n dpt ringankan beban derang.. uh.. bygkan skejap je.. sume rosak.. next time jom join!!



p/s: gamba2 ni disedut dr fb.. fahad, syita, hurz, juga muazan terima kaseh kepada mereka~

2 comments:

Masyita Atiqah said...

1)Hahhaaa...kalo laa aq wat sume pix aq ni copyright reserved, 4 sure aq da menang saman kat qo... bg r kredit sket da amek tu....len kali aq letak watermak kat sume pix aq ek..:p

2)Lelaki yg kurang kelakian? aq rtaw sape.. :p

3) Part xley off mp3 tu, xptot publish..malu weyyy~~

4)Name Lyn disebot 3x yaa disitu.. Heee... :))

Pape pown, nice to know qowg sume...bile2 jempot ke UUM..:)

fami said...

laahh kan aku da tulis kat bawah uh.. kire credit la tuh.. eheh.. ok tak?