Wednesday 17 August 2011

belajar mmg x abes2.

salam 18 ramdhan..

dlm post seblum ni.. saya ade ckp nak computerizekan previous sem punye works.. then taraaa!! haa ni ade sket.. cube2.. rase best n exited bile buat.. haha saya ni jenis syok sendiri..

berbekal sedikit pengetahuan dlm software fotosop.. maka saya mulelah godek2 kat youtube.. cr mcm mane nak render drawing.. nanti da 3rd year
da kne gune compter.. manual pon boleh lg.. tp nak dpt pengalamn. nanti nak keje kene gune comp gak... so ade baiklah kalau saya bermule dr

sekarang.. testing2...nanti takde bile da start studio baru nak blaja.. at least ade la jugak pengalamn sket2... insyallah boleh dikongsi ramai2.

biase render menggunakan artlantis.. buat mase ni byk software2 yg bleh.. tp bg saya paling friendly.. artlantis lah.. mungkin sbb saya mmg belajar yg tu.. yg len2 mcm vray, sy x balaja betol2 sekadar tgk utube je..n kalau da render biasenye die kurang real.. mcm2 mane pon it still nmpk katun..


so nak nmpak lebih real n mnarek ramai senior gunekan teknik post rendering.. kire mix application.. artlantis+fotosop.. n hasilnye.. kalau tgk kat u tube.. mmg brair mate..


alhamdulillah.. ini cubaan pertama.. oh. ini project sem lepas.. sebuah skolah maahad tahfiz terletak di cyberjaya.. [kononye nak nmpak modern la.. kan biase asal skolah maahad.. mcm x brape nak modern.]..




ni pulak cubaan ke dua..mix beberape gamba yg lain akhirnye jd la mcm nih.. actually yg sy mcm exited sgt.. test2 at last tsilap langkah yg menyebabkan file format psdnye corrupt.. so da xleh nak edit sgt.. [kat sini gamba yg da siap mcm gelap gile.. actually tade la gelap sgt] er.. ini night view towards the main enterence.. in aerial view.. hehe.. kalau nak tgk cerah sket.. boleh tgk kat fb kot..

jdnye begitulah hasil percubaan saya.. pcubaan ketige msih on way.. haha.. dah last2 ramadhan ni.. byk mende nak catch up.. dari segi dunawinye n ukhrawinye.. both need to be perform perfectly!

pringatan utk diri sendiri dan rakan2.. tempoh pengampunan dah nak abes.. terampunkah dosa kita?

wallahua'lam..




No comments: