Monday, 27 October 2008

majlis kesyukuran ahmad fidak~

alhamdulillah semalam berlansungnye majlis kesyukuran kelahiran ahmad fidak(pengorbanan terpuji) di muke bumi ini... bertempat di rumah pakcik jailani@umh kak maryam bermula pada pukul 12 sampai pkul 6ptg..

org yg dtg amat menggalakkan... pada awalnya agak slow.. tp pada tgh ari mmg tak ckup tgn nak wat keje....tambahan pulak tnaga pkerja hanyala sendri2 dan tak upah mne2 pihak... so ramaila yg jd jukako sukarela.. top up lauk, basuh pinggan, wat air.. dan mcm2 lg.. walaupon penat~ tapi sronok.. yela berjasa kat org... best uh.. pahla pon dpt per...secara tak langsung boleh berkenal rapat lgi dgn kluarga kak maryam.. dulu kalau adek2 malu jek nak jumper.. skrang boleh main skali tanpa ada rase segan dan silu.. ehe..


gamba utk majlis ni tak byk, sbb bwk kamera yg betri nak abes.. pastu tak de mase pulka nak tangkap gamba.. tp camera satu lagi ade kat ali@si ayah fidak... so nanti la.. free2 nanti mintak la gamba ngan die... hurm pasal menu pulak.. mmg best.. ade kuzi aym yg enak.. kurma daging yg empuk.. roti jala yg menguning... french bread yg lazat... tidak dlupakan air oren yg sejuk segar.. haha sape yg bace nih mesti jeles ar... tapi aku sempat mkn sket jek... nasik n roti... roti jala tak sempat... sob2... konon2 abes kje bole mkn la... satgi tak sempat keje abes lagi roti jala da abes... huh..

overall, mmg best.. sbb bole jumpe ramai org... eratkan ukhuwwah diantara 2 kluarga( mine dgn pak cik jailani's) pastu bole makn kuzi ayam byk2, execise sket bg kluar peluh...(angkat tu..angkat ni...)... hurm byk lg kot... haha... tade point.. ok tu jek.. see u next time..

salamalaykum..

3 comments:

nadia rusli said...

lalu..lalu...
neno neno neno!!!
hurm..xde gambar fmi jd penanggah?
haha..penanggah of the year...
fmi ni ader style jd penanggah kot...ader bakat?haha huhi..

afif said...

lalu lalang.. Ahmad Fidak...
dah botak dah ahmad fidak..
ooh ayam kuziii
ooh roti jala..

yg penting
Oooh Family2 ku..

x sabar2 tunggu org mesia nak dtg jepun ni.

ibnfaudzi said...

sabar2 insya allah bulan 4 taun depan... tgh kumpul duit nih... plan baik2 utk kami nanti