Friday 31 October 2008

pristiwa di masjid jame'

pada pg hri saya da bgun...dan meneruskan hidop mcm biase.. tp hari ini umi ajk gi branang lagi utk gi umh kwn die.. dulu pg utk ziarah2 tpi kali nih utk ambik barang... so pergilah kami anak branak dgn van ford spectron yg brusia lebih dr 15 tahun tp masih gagah utk berkhidmat... so brg yg nak diambik kali ni agak besar.. tv, kabinet dapur ngan krusi 3 seater.. hurm mule2 agk tak muat.. tp apabila dissun baek punyer akhirnya boot blakang mampu ditutup dgn baik...

apabila on da way ke rumah, saya menerima panggilan dr kwn lama yg mengatakan ade gathering ptg nih kat skolah men dulu... mula2 tanak g sbb cm busy jek arini.. tp memandangkan ini jek mase yg seswai utk saling berjumpa- jumpaan, ok la tuh... so bile sampai rumah kuarkan brg2 n khidmat diri sket n pg ke ktm utk jumpe membe kat kl..

bile da sampia kl central tgk mmg mcm da lambat utk smyg jumaat.. tp takpe la pg gak ke stesen lrt masjid jamek utk mencuba.. mne la tau sempat ker.. so bile da sampai tak sempat kluar dr stesen uh tgk ade da org semyang kat luar stesen ... wahh macam tak sempat...sambil brjalan lju.. saya terfikir gak... mcm derang boleh semayang kat stesen tuh.. sedangkan stesen uh seberang masjid... sebb kat tgh2 ade longkang besa.. huh.. mmg tputus langsung saf die..mazhab mne pulak dierg ikut... tp takpe la.. better gak dr org yg tak smyng..

on da way ke masjid saya lihat ramai org bkumpul kat tepi2 longkang besa uh.. ape kene derang nih? ... pastu bomba pon ade skali.. huh.. mesti ade org jatuh kot.. saya membuat andaian sendiri.. apabila slesai sembahyang ... aku melihat masih ramai lagi yg bertenggek kat tepi2 longkang.. ape kene derang ni... pastu aku trdengar org ckp...'' ade sorang pnagih dadah , curi moto budak skola.. tapi tkantoi.. tak sempat bwk moto die bwk diri jek... pastu tgh lari die pagi la longkang uh n duduk situ'' longkang tu mmg dlm kalau da turun mmg takleh naik sendri.. die ade 2 level n tiap2 level lebey kurang 2.5 m.. tu yg bomba dtg tuh.. owh gtu ker..

so aku pon pg seberang utk tgk muke pnagih uh.. huh mmg mcm pnagih pon.. cengkung jek muke.. pastu gelap2 sket... n pkaian tak bape nak trurus sgt.. org ramai yg kat tepi2 uh mmg tak abes mngutuk2... n suro die serah diri... air kat sungi kat bwh tu laju yg amat... tkut pulak si bomba ni kalau laki tu terjun kat dlm uh.. so polis dtg paramedik pon ade gak


.. precaution la katakan... huh laki tu mmg glamour time tuh.. artis biasa pon tak gtu... hampir sume pemlik henpon berkamera mengambil posisi yg terbaik utk amik gaba mmt uh... kbetulan lepas aku smyng td ade org passing2 epal free.. saya amik satu n mkn sambil usha glagat org ramai di tepi longkang.. nyum2.. best2 bile dpt mknan free..

setelah hampir 30 minit.. saya pon da bosan usha...2epal pon da abes.. saya da nak beredar la.. pastu tetibe org2 bising balik.. ble tgk blakang rupenye laki tuh mcm da nak menyerah... mybe sbb die ngantuk2 kot.. sbb dr tadi saya tgk die tak abes menguap2... takkan nak tdo kat tepi tu kot... lagi baik tdo kat lokap yek... so bile die da nek atas.. ramai la pnonton2 mula balik.. huh... aku pon same.. seb baik aku da siap2 beli tiket kang takut bratur panjang pullak.. seblum balik saya snap la lg gamba time die da nek kat atas



so ksimpulan di sini.. sesape yg nak jadi glamour.. boleh la wat cani.. senang jek... tayah la nak masuk rancangan akedemi fantasia mahupon malaysian idol.. haha... tp bile pkir balik.. perluke kite jd glamour?


p/s: sesape yg tak nampak.. bleh la click kat gamba..

1 comment:

Unknown said...

wah2!wah!mantap fami nih...sempat amek gambar lg...haha