Saturday, 6 December 2008

tertekan?

hm. bru2 ni mmg rase tertekan.. tpi stiap kali naik keta babah rse tertekan itu smakin ilang.. pe sbbnye? sbb nye dkat dlm keta tuh ade stu kate2 hikmah yg amat mnusuk jiwa kalbu shingga ke tulang sum sum.. bunyinye:

kadangkala tuhan mengambil dari kita matahari,
deberikan pula kita hujan dan kilat,
puas kita menangis2 mencari di mana matahari,
rupa2nya tuhan nak bagi kat kita Pelangi.

bile tbaca jek.. hmm mmg rasa lega.. lega yg amat.. mungkin setiap ujian yg melanda kita rase tuhan tak syang kat kite n kadang2 sampai kite marah kat ktentuan tuhan .. tapi kalau berfikiran positif ssungguhnye mmg ade hikmahnyer.. cume kite sedar atau tak jek.. hikmah tu mmg ade.. tunggu dan lihat~

1 comment:

aspirasiku~ said...

fahmi.. go-go chayo!!

fahmi kan semangat,, x pernah tgk fahmi tertekan.. mesti ade je yg nak dicakapkan.. dgn lawaknye.. heyh,, tertekan ke??

come on la fami.. wake up~.. jgn jdi cm ana.. asek2 jatuh! takut tgk fami mcm ni.. cm x stabil jek..

kalau pasal penat kat u.. mmgla penat,, tu fami belom dapat anak cm abg F+yam lagi.. lagila penat..

semangat!.. hehe.. hanifah mmg x reti bagi semangat kat org!

tpi nak kata.. x de org len yg boleh ubah kite.. buatla mcm mana.. tapi selagi kite snirik taknak ubah.. makanya x de la perubahan~

bagila peluang utk diri fami utk x rse tension..!

dtgla rumah esok.. mak masak kuzi ngan pe tah.. sedap banget!

"di sini senang, di sana senang,, di mana2 senang.."-lagu yg tiara nyanyi bile die cerie dlam cerite mutiara tv9.. tgkla!